Mødelokaler i centrum

Lige så stille og roligt er her ved at komme gang i tingene igen. Det har været en meget svær periode for min virksomhed, men vi ser lys forude. Godt nok har vi været nødt til at bruge nogle af regeringens tilbud om lønkompensation for enkelte ansatte. Men inden længe tror jeg, at vi kommer ud af det med skindet på næsen. Det vil den næste måned – måske de næste 2 måneder – vise os. Vi har en konsulentvirksomhed, som beskæftiger sig med organisation af arbejdsgange i forskellige organisationer. Det kan være offentlige eller private. Det, vi gør, er at hjælpe organisationen til at blive mere effektiv. Fx på miljøområdet. Eller i arbejdsgange internt i organisationen. Vi kigger slet ikke på sådan noget som marketing og salg. Det er der, mange andre konsulentfirmaer, der kan gøre meget bedre, end vi kan.

Foredrag i København

En del af vores egen markedsføringsstrategi er at holde foredrag for særligt udvalgte virksomheder eller organisationer. Vi har forskellige temaer, som vi holder foredrag om. Og når vi inviterer forskellige repræsentanter fra organisationerne, så får de altid at vide, at eventet er gratis for dem. Det eneste de selv skal sørge for, er rejseomkostningerne. Vi holder nemlig altid vores foredrag i nogle mødelokaler i København hos MBK i Centrum. Det er en del af standarden på vores invitation til de forskellige mennesker, som vi gerne vil i kontakt med. Vi skriver altid i mailen, der forklarer om foredraget, hvornår og hvor det vil blive afholdt. Og ved vi ikke helt præcist, hvilke mødelokaler vi kan få til rådighed den pågældende dag, ja så skriver vi i mailen sådan her: ”Mødelokaler København, præcis adresse oplyses senere, men vær sikker på, at det ikke vil være langt fra centrum.”

Ingen problemer

Som regel giver det os ikke problemer. De fleste, som vi inviterer ved, vi vil komme. Vi ved det, fordi de enten har skrevet artikler om emnet, som vi holder foredrag om, eller fordi har udvist stærk interesse for emnet i offentlige debatter. Og vores force er, at vi er på forkant med emnerne. Vi gør meget ud af at holde os orienterede om, hvad der sker inden for de områder, som vi beskæftiger os med. Og det ved folk ude i virksomhederne. Man kan sige, at vi gennem årene har formået at opbygge en form for autoritet inden for emnerne. Og derfor begynder flere og flere at lytte til os. Og endnu flere henvender sig til os for at få hjælp til deres egen virksomhed.

Altid på forkant

Jeg indrømmer, at det er hårdt at skulle være på forkant hele tiden. Og jeg ved, at det ofte fører til interne problemer med vores egne arbejdsgange, men vi løser problemerne. Som man siger: Der er flere løsninger på et problem, så find bare den bedste.” Det er lige præcis, hvad vi gør. Og det kan betale sig. Det kan jeg jo se på de data, jeg har.

I det sidste års tid har vi fået mange flere kontrakter, end forventet. Og her under Coronakrisen har vi fået endnu flere, end vi kunne drømme om.