Receptionsservice via telefon

Receptionsservice via telefon

For et par måneder siden sad jeg og talte med en gammel skolekammerat – Lars –  om hans virksomhed, som han startede tilbage i 2012. Han er en flittig mand – det skal siges. Og han arbejder hårdt for at skabe succes. I dag har han 2 ansatte, der sammen med ham kører rundt i 3 biler og servicerer kunder over det meste af Fyn. Lars beklagede sig lidt over, at det var ved at være svært at passe både sine egne kunder på hans daglige ruter og samtidig passe telefonen og servicere de opkald fra nye kundemener, der kom.

Ubesvarede opkald koster penge

Det er jo en kendt sag, at ubesvarede telefonopkald er noget nær den værste kundeservice, man kan yde – og at de koster mange penge. Men sagen er, at det er umuligt for Lars at have en fuldtidsansat til administration og telefonservice endnu – der er ganske enkelt ikke penge til at dække de mange udgifter, der er forbundet med det. En medarbejder skal jo have ferie, sygedagpenge, barsel og alt muligt andet.

Hvor mange opkald pr. dag?

Jeg spurgte Lars, hvor mange opkald han får på en almindelig dag fra kunder og kundeemner. Han sagde, at det nok lå omkring 6-7 daglige opkald fra kunder. Og at han enten missede de fleste og måtte ringe tilbage – eller dårligt havde tid. Han sagde også, at han oplevede i hvert fald én gang ugentligt, at kundeemner havde fundet en anden udbyder, fordi de ikke gad en telefonsvarer.

Blumensaadt har løsningen på telefonservice

Jeg viste ham en mulig løsning, hvor et call center tager under 2.000 kroner månedligt for at håndtere op til 250 opkald månedligt:

Telefonservice

Det er den type løsning, der ofte betegnes som “Telefonpasning og receptionsservice“. Nu var det blot et spørgsmål om at afklare, hvad Lars tjener på en ny kunde. Det spørgsmål ville han ikke helt svare på, men han var nærmest rystet over, hvor billigt det var at få passet sin telefon, og han ville da godt sige, at kunne han hente bare én ny kunde ind månedligt på en aftale, var telefonpasningen mere end betalt.

Resultatet her i januar 2016: Lars har netop ansat endnu en medarbejder og fået endnu en servicevogn – hans brug af telefonpasning sikrede ham så mange nye kunder, at det ganske enkelt var nødvendigt!

Skriv en kommentar